прегрејаомисемозак

За ђаке и родитеље, предаваче и учитеље…аутор Весна Шкара

Кад сам био капетан

на 10. фебруара 2015.

У петак смо у школи писали саставе на разне теме.

Подстакла нас је песма Мирослава Антића „Јуначка песма“.

Машта је радила брзином светлости и добили смо права мала ремек- дела.

Кад бих била капетан брода

Јутро је свануло, сви су се пробудили, спремни на нову авантуру.
Пловила сам морем да нађемо острво Блага у коме морамо да нађемо златну ружу која омогућује да било шта што пожелимо се и оствари. Да бих стигла дотле, требала сам да пређем преко хиљаду мора и залеђених стена. Знала сам да то сама не бих могла да урадим. Позвала сам мог воденог пријатеља Рекса. Он је био једно мало морско створење из великих дубина. Питала сам га да ми помогне у мојој новој авантури. „Наравно“ , Рекс је рекао да има план.
Позвао је своје мале другаре и кренуше на пут. Срели смо се са много морских створења која су хтела да нам помогну.
Једну ноћ мој брод је залутао и ударио у стену. Ујутру кад сам се пробудила, видела сам да сам на острву Блага. Нашла сам златну ружу и моје морске пријатеље.
Купила сам нови брод, пловила сам бродом и помагала свима широм света.

Јаца

Кад бих била капетан брода

Имала бих очи плаве
И минђуше мале.

Мајца би ми била златна,
А сукњица направљена од платна.

Имала бих косу црвену,
И шољицу малу, дрвену.

Поданици би ме слушали
И никада са брода не би падала.

Имала бих рибицу једну, малу
Која би увек знала неку шалу.

Брод би био лаган
И стално би пролазио ураган.

Лола

Кад сам срела три капетана

Створила сам се на броду и угледала три капетана.
Први капетан ми је показао своју залиху слаткиша. Дао ми је много лизалица. Обукао је балетску сукњу и балетанке, па је почео да игра. Док је први капетан играо балет, угледала сам другог капетана како се мачује са џаком. Питала сам да ми покаже како се то ради. Мачевали смо се три пута. После сам отишла до трећег капетана. Он је поевао по цео дан и ноћ. Питала сам га да ме научи песму. Певали смо по цео дан. Касније су дошли први и други капетан и забављали смо се целу ноћ.
Мени се ов упознавање три капетана свидело, јер сам се забавила.

Ања

Кад сам срела три капетана

Шетам се по обали са мојим псом Зеом.
И видим како ми неко маше са брода. Полако сам пришла броду, и одједном се спусте мердевине. Попела сам се уз мердевине и угледала сам три капетана. Мој пас је почео да лаје, зато што ми је један капетан пришао. Али са великим осмехом на лицу. Хтео је да ми се предстваи како се зове. Он се зове капетан Сима, други Малиша, а трећи Мргуд. Мргуд се нон-стоп мрштио. Малиша је био мали, а Сима је био капетан брода. Ја сам се и њима представила да се зовем Јана. Капетан ме је питао како ми се зове пас. Одговорила сам му да се зове Зео. Питао ме је да ли могу да му покажем где су стране света. Ја сам им показала и захвалили су ми се и одвели ме кући.
Било ми је лепо са капетанима и опет бих волела да их видим.

Јана

Мој најхрабрији подвиг на путовању по јужним морима

Пловио сам јужним морем, била је олуја.
Одједном, ударила нас је муња и брод је почео да тоне. Сви смо скочили у чамац и кренули да весламо, али , ипак су нас таласи носили.
Пробудили смо се на магловитом острву. Сви уплашени, осим мене, једног јединог једнооког Џоа. Био сам страх и трепет у Великој Британији. Одлучио сам да се раздвојимо, да би нашли храну. Кренуо сам у дубоку магловиту шуму. Мој папагај Поли је био са мном. Нешто је шушкало. Извадио сам моју сабљу и погледао око себе. Одједном сам видео јагуара који је очигледно хтео да ме поједе. Полако сам му пришао и помазио по глави. Он се спријатељио са мном. Направили смо нови брод и отишли за Велику Британију.
Тај догађај ме је охрабрио и подстакнуо да напишем ову причу.

Урош

Како сам срела три капетана

Три капетана сам срела кад сам пловила северним морима.
Пловила сам северним морима са својом посадом Тијаном, Елмом и Наташом.
Ми смо мирно пловиле док нисмо налетеле на брод три капетана. Они су спустили сидро и рекли нам да се укрцамо у њихов брод. Укрцале смо се и упознале их. Звали сњу се: Љутобради, он је имао браду која је стално викала; Златобради је имао браду од чпистог злата и Дугобради, он је имао браду дугачку прекио целе палубе.
Попили смо чај, вратиле се на наш брод и запловиле.
Није мало прошло кад смо чуле вриске три капетана, отишле смо да видимо шта се дешава.
Три капетана су се заглавила са својим бродом између две стене. Све четири смо прискочиле у помоћ капетанима. Тијана је својом јачином прецепила стене на пола, а нас три, Наташа, Елма и ја смо погурале брод.
И тако смо моја верна посада и ја, капетан брода упознали и спасли наше нове пријатеље три капетана.

Александра

Кад бих био капетан брода

Кад бих био капетан имао бих: црвену браду, велике бркове, гоблинове уши.
Возио сам брод цео дан и ноћ. Видео сам копно и отишао сам до њега. Сишао сам са брода и направио сам себи кућу. То је било мало острво. Лежао сам у кревету и помислио сам да направим велики град. Почео сам да радим али онда су дошли зли гусари и напали ме. Узео сам мачп али су ме опколили са свих страна. Везали су ме за дрво. Испитивали су ме, а ја нисам ни зуцнуо. Узели су ми брод и кренули су да беже. Успео сам да се ослободим и изговорио сам чаробне речи: „ћирибу- ћириба, створи ми велика крила.“ Појурио сам за гусарима и онда сам ја њих напао. Изненадио сам их, а они су молили за милост. Питао сам их да ли желе да буду моја посада. Они су ми одговорили да хоће.
Заједно смо направили један велики град. Град се звао Храбри Гусари.
У тај град се уселило 225 173 становника. Волим да будем гусар јер могу да обиђем скоро цео свет.

Стеван

Кад бих био капетан брода

Једном сам путовао бродом по океану.
Брод је био удаљен око двесто тридесет три километра од обале. Било је триста путника. Брод је налетео на санту леда. Осетили смо да тонемо. Позвали смо спасиоце да дођу по нас ер није било доста чамаца за све. Спасиоци су дошли хеликоптерима у року од сат времена. Брод је потонуо. Сви путници су били спашени. Кад смо дошли на обалу спасиоци су поделоили ћебад и топлу чоколаду. Сви путници су били срећни.
Ово путовање бродом ће ми остати у памћењу.

Милош С.

Кад сам срео три капетана

Био је сунчан дан. Кренуо сам мојим чамцем на пецање с татом.
Загледао сам се у један огромни брод и нисам гледао куда возим, па смо се слупали. Направила се рупа у чамцу па смо ја и мој тата кренули ка том броду. На њему су сви спавали.
Угледао сам капетана и пробудио га да се бне би слупали. Онда је он окренуо брод и почели смо да причамо.
Рекао ми је да има два брата, да се он и још један свађају, а трећи покушава да их смири. Онда, док смо причали, наишао је његов брат са ким се свађа и почели су да се боре. Ја сам кренуо да нађем оног који покушава да из помири. Кад сам га нашао, довео сам га до њих. Он их је питао зашто се свађају. Ћутали су. Рекао им је да престану да се свађају, ако не знају због чега се свађају. Таман да се помире и ја сам се пробудио. Погледао сам кроз прозор и видео на броду три капетана, али су онда нестали.
Пуно сам се збаваио, али сам схватио да је све био сан.
Мислим, није било могуће да видим три капетана.

Стефан

Ја као капетан брода

Одједном сам се створио у крузеру, био сам капетан брода и нисам био ни упућен на команде брода.
Возио сам а тако крузер према северу јер сам знао да се оријентишем. Само сам одједном чуо неки удар и осетио сам да тонемо. Истрчао сам из кабине и огласио узбуну. Говорио сам људима да крену према чамцима. Било нас је мање на броду па смо успели да станемо у три чамца. Сви смо заједно веслали и видели смо у даљини острво. Говорио сам да крену п’рема острву. Стигли смо. Прегледали смо острво, никог није било. Предложио сам да кренемо да скупљамо храну и правимо мало село. Сви су се сложили.
За месец дана све је било готово. Сваки дан смо били у плрету и јели смо. Видео сам како неки авион прелећше острво и брзо сам сигнализирао бакљама где да слети. Он је ту слетео и питао кога ће да повезе с њим да позову помоћ. Један човек се пријавио. Док су они отишли до најближег града, нас су напали пси. Сви су кренули да беже, а ја сам стао пред псе: они су кренули 0према мени, а ја сам кренуо према њима. Кренула је жестока туча. Пошто сам знао да пси нису љубитељи воде, ја сам скочио да пливам, а они нису. Надмудрио сам их. Видео сам један хеликоптер у вујаи сан да се спусте.
Ја сам ушао у хеликоптер и нашли смо остале путнике брода. Сви смо се спасили.
Од овог пута, не помишљам да се возим бродом.

Оги

Кад бих био капетан брода

Кад бих био капетан брода,
Прешао бих милион мора.
Жена би ми се звала Дода,
Појео бих трилион кора.

Храбар бих ја капетан био,
Пред женом не бих ни зуцнуо.
Занима ме старо благо,
И помало то дете драго.

Лако би ми било са огромним бродом,
Кад би нас ударио гром,
Сви би кукали за слободом.

Кад бих био капетан,
И кад на обалу дођем,
Само бих у мајчине руке
Хтео да пођем,
И да рођеној кући дођем.

Џони

Кад сам срела три капетана

Данас треба да идем на море.
Треба да идем на море. Дан пре тога сам седела на кревету, грицкала грицкалице. Кад ми је зазвонио телефон, јавила сам се и речено ми је да сам освојила путовање са три гусара. Сутрадан сам отишла да се видим са тим гусарима. На први поглед су изгледали страшно, али не. На мору сам први дан видела како се јадан плаши воде. Други дан да се други плаши висине, а трећи је био кукавица и љутко, шта год да му кажеш он се наљути. Било је веома смешно. Кад сам се вратила, кући месец дана касније су ме опет позвали. Ови су изгледали јако и снажно, али су и они имали мане: нису се волели. Сваки дан су се тукли и свађали.
Вратили смо се кући и сутрадан су све пирате и мене звали да дођемо на пикник. Међусобно смо причали своје доживљаје током живота и током путовања. На крају смо се сви смејали.
Овај доживљај ћу увек памтити зато што смо се сви лепо смејали.

Тијана

Кад сам срела три капетана

Једном сам срела три добра капетана: капетана Милоша, капетана Уроша и капетана Николу.
Била сам на једном пустом острву које се звало Лава. Неки капетани и морнари су били на том остврву. Капетани су имали дугачке браде. Одједном се појавио брод. На том броду су били капетани: Милош, Урош и Никола. Они су нас спасли.
Кренули су да се боре са капетаном Куком. Три капетана су победила капетана Куку и његове гусаре. Сви смо отишли са тог острва.
Док сам путовала са три капетана била сам пресрећна. Много сам била срећна.

Милица

Кад бих био капетан брода

Описаћу вам како би изгледало кад бих био капетан брода.

Једнога дана добио сам писмо да помогнем људима од гусара. Кренуо сам на пут, срео сам пуно капетана и обишао сам пуно држава док нисам стигао у Африку. Тамо су ме чекали људи и рекли су ми где је склониште тих гусара. Смишљао сам план како да уђем у њихов брод. Кад сам кренуо да видим тај брод схварио сам да не могу сам и да ми треба помоћ.
Вратио сам се и позвао моје гусаре да дођу у Африку. Када су стигли одмах смо кренули у напад. А онда смо видели да смо заборавили оружје. Вратили смо се и опет дошли назад. Видели смо да више нема гусарског брода. Рекли смо становницима да су гусари отишли и сви су били срећни.
Ово путовање ми се свидело и надам се да ћу добити још позива за помоћ.

Алекса

Кад бих био капетан брода

Кад бих био капетан брода звао бих се Џон Пиплфокс.
Пловио бих морима, језерима и океанима. Имао бих велику зелену браду и црвену дугачку косу. Волео бих да помажем другима и да се борим против злог Ђособрадог. Отимао бих му благо и давао га сиромашнима. Волео бих да се мачујем са њим. Онда бих имао своју посаду и такође један велики брод. Тај брод би имао једну велику турбуленцију и много топова за Ђособрадог. Када смо се борили много је било мачева и буздована. Ухватио сам једног његовог морнара и присвојио га за свог. Дуго смо се борили ја и он. Ранио сам га, а онда ме је он молио за милост.
Пружио сам му шансу и поставио га за пуковника на мом броду.
Тако смо он и ја постали најбољи пријатељи.

Милош Ч.

Кад бих била капетан брода

Једне вечери била је страшна олуја. Ветар је фијукао, муње су ударале, а ја и моја посада кренули смо у потрагу за благом.

Борили смо се против олује да нас не спречи да остваримо наш циљ, да пронађемо дијаманте.
Моја посада је била велика и веома јака, никад се нису предавали. Нш брод је плави дом. Одједном смо чули неки језиви звук, од кога смо се сви уплашили.
Видели смо да из даљине долази неки велики брод, са натписом „Капетан Кука“. Кад смо ја и моја посада видели тај натпис сви смо били спремни за борму, јер нам је Капетан Кука био највећи непријатељ.
Моја посада је одмах извадила мачеве, спремна на борму.
Капетан Кука је изашао и предложио да се кладимо:
Ко први нађе дијамант тај је победник.
Моја посада и ја смо пристали и кренули у потрагу. Дошли смо на острво где се налазило благо. Кренули смо у једну малу шуму где смо наишли на крокодила. Брзо сам извадила мач и убила крокодила, а од његове коже сам направила чизме.
Кренули смо даље и наишли на велики вулкан, а у вулкану је био дијамант. Почели смо да се пењемо. Док смо се пењали, Капетан Кука са својом посадом тек је стигао.
Ми смо се већ попели и узели дијамант.
Тако су Капетан Кука и његова посада заувек отишли и никад се нису вратили.
Тако смо моја посада и ја нашли благо.

Елма

Кад бих била капетаница брода

Кад бих била капетаница брода, водила бих своју посаду свугде.
Водила би их и борили би се и против других капетана. Увек би побеђивали и помагали би другима кад су у невољи. Помагали би кад неког видимо да покушава да поправи брод и кад се неко смрзава. Али кад би се борили против других капетана не би их никад повредили, већ би пробали да их убедимо да постану добри гусари.
Ово би била лепа авантура зато пто би помагали другима и путовали би свуда по свету.

Сања П.

Путовање бродом

Била је то тамна ноћ.
Брод је ударио у стену и потонуо, али на срећу, плима га је пребацила на неко острво. То је било уклето острво. Капетан је рекао:- Идите и донесите дрва да поправимо брод.-
Посада само што је ушла у шуму, појави се тигар који их поједе. Отишао је после капетан и успут нађе пећину и у њој благо. Он да узме благо, а дух се појави и даје му три жеље.
Прва капетанова жеља је била да му се поправи брод, после да му се врати посада и треће да се врати кући.
Кад се вратио кући гусари су га напали па су се борили. Капетан и посада су победили гусаре.
Волео бих да будем и ја капетан.

Алија

Подвизи капетана Бек Џека

Једног хлкадног дана Бек Џек је возио један брод зван Титаник.
Тај брод је био џиновски али спор. Те ноћи је Бек Џек предао једном пирату, званом Хари да вози брод. Хари се уморуи и заспао. Брод је ударио у лед. Сва срећа да је полако тонуо, тако да је Бек Џек имао времена да призове кита. Онда су се сви попели на кита, а Бек Џек је сурфовао за њима. Док је Бек Џек сурфовао видео је људе у црвеном оделу како су ухватили делфина. Бек Џек је бацио нож у њихов гумени брод, али их је ипак спасио и рекао да не нападају животиње које им ништа нису скривиле.
Остали су стигли до острва и одмах су нашли на непријатеље. Морали су тихо да беже, али је неко стао на грану. Непријатељи су чули и почели да пуцају. Сви су побегли. Бек Џек је узео њихове пушке. Узео је сву муницију и бацио је у воду. Бек Џек се попео на слона и слон је непријатеље ударио сурлом и попрскао им ватру и њих. Они су тада побегли. Сви су побегли у пећину сем Бек Џека који се борио и за храну. После пет дана преживљавања, напокон је стигао авион који је био џиновски и све их је спасао.
Сви су живели срећно до краја живота.

Алексеј

Како сам срела пет капетана

Једне хладне и тамне ноћи кренули смо бродом. Брод је ударио у један велики камен.
Потонуо нам је брод, али срећа је што смо имали мали чамац. Њиме смо отишли на једно пусто острво. Тамо смо средли пет гусара који су се заглавили на острву. Тако смо чекали, чекали и чекали да се неко појави. Али, нажалост нико није дошао. Ништа нисмо имали за јело. Одједном је други капетан рекао да скочимо у воду да се окупамо. Била је хладна вода, нико није хтео да уђе у воду. Дође трећи капетан и каже: – идемо да нађемо благо. Можда ћемо наћи и дрво за чамац. Сви су рекли шта ће нам чамац кад га већ имамо. Нисмо знали да је наш чамац однела плима. Тада смо решили и кренули у потрагу.
Вратили смо се кући у наше лепо село.

Наташа

Како сам срео капетана

Причаћу како сам срео капетана.
Био сам сам и никога није било. Био сам тужан. Видео сам брод и видео огромно камње. Викнуо сам:“Хеј, пазите се, огромно камење!“. Они на броду су заспали и нису ме чули. Одмах сам почео да веслам брзо и скочио на брод. Скренуо сам брод налево и обишао огромно камење. Пробудио сам капетана и питао га да ли је добро. Он и морнари су рекли да су добро. Рекао сам да сам им спасао животе.
Капетан ми је рекао:“Хвала!“
Био сам капетан и био сам храбар. Срећан сам што сам срео капетана.

Ниџа

One response to “Кад сам био капетан

  1. Jasmina каже:

    Прелепо! Уз нашу учитељицу деца су постала веома креативна, веома се лепо изражавају јер им је пренела љубав према књизи.

Оставите одговор

