прегрејаомисемозак

За ђаке и родитеље, предаваче и учитеље…аутор Весна Шкара

Промишљање о електронском учењу

на 15. фебруара 2012.

Мој сусрет с компјутером  у почетку сводио се искључиво  да откуцам задатке или неки текст, да бих га применила у настави. Тада још нисам схватала да је то био мој први корак, ка унапређивању наставног процеса.Приметила сам да ученици воле штампани материјал, нарочито ако је у њему било још и слика, цртежа…

Још увек ни сањала нисам да ћу све моје идеје усмерити у том правцу.

Нисам ни волела компјутер, али…

2005. године добијам посао школског библиотекара, а затим и допуну норме у медијатеци. Испоставило се да моје тадашње знање рада на рачунару и није било тако безазлено.

Први, конкретнији пример корисности рачунара у настави, стекла сам 2005. године, у оквиру  обуке преко ЦНТИ-ја –  Мултимедија у савременој настави, где се сусрећем и са новим, за мене, алатима за израду мултимедијалних часова. Веома ми се допао начин на који смо могли да направимо и реализујемо часове уз помоћ овог програма.

Електронски семинари и електронско учење постају моја велика страст.

Охрабрена, примењујем иновације у библиотеци и организујем разне радионице. Једна од њих  је и оригами радионица.

Септембра 2011. године прелазим у наставу, али у другу школу, у Зрењанин. Добијам ђаке прваке, а према њима и нове захтеве и задатке. Пошто сам желела да што више сазнам и о ученицима који имају сметње у развоју, похађам е-семинаре:ВФН и Рад са децом са сметњама у развоју.

А ево ме сад и на овом: јер желим да у мој рад унесем нову креативност, дух савременог доба и приближим наставне садржаје нашим „дигиталним урођеницима“

Услед свега што сам научила у оквиру мог електронског учења, сматрам да је лично усавршавање веома важно ако желите да усавршите рад и идете у корак са савременим тенденцијама и технологијама. Сматрам да је са увођењем креативне наставе, савременим е-алатима, веома лако приближити се ученицима и на један савремен начин реализовати наставу .

Мишљења сам да са увођењем нових технологија треба кренути у што ранијем периоду, да би деца схватила да компјутер не служи само за играње игрица, бесциљно сурфовање и слично и да они могу бити активни учесници наставног процеса.

Посебно је значајна едукација родитеља.

У едукацији родитеља о злоупотребама на Интернету препоручујем сајт кликни безбедно, затим следе сајтови које могу ученици да истражују, пронађу разне занимљивости, и наравно, нешто науче, прочитају мала библиотека…

У својој настави, користим ИКТ. Већину материјала за часове припремам у облику ППП, уз употребу компјутера у учионици.

gde sve ima vode

pitanja Son – voda

Ипак, сматрам да сам још увек пионир у свему овоме, јер кад видим примере добре праксе, учини ми се да је овај мој рад још увек у повоју.

Али, опет, кад видим да моји ученици уживају и да им је пажња продужена и усмерена током свих активности часа, онда схватим да сам на правом путу и да је сваки мој следећи корак ближи циљу, идеји водиљи, а то је унапређење наставе увођењем ИКТ и осталих савремених метода које су назаобилазне у једном савременом друштву.

14 responses to “Промишљање о електронском учењу

  1. Само напред, поштована колегинице. Не смемо дозволити да нас напредак прегази. Тек на блогу сам увидела колико су учитељи инспиративни и маштовити. Зато се унапред радујем свим лепим идејама.

  2. Светлана каже:

    Веома добар и наслов и почетак блога.
    Када је већ све лепо и писано ћириличним писмом, било би добро да и наслов блога промените у ћирилицу.
    Поздрав и много успеха!

    • pregrejaomisemozak каже:

      Хвала на сугестији, већ сам размишљала о томе да преименујем у ћирилично. Кад сам креирала налог мислила сам да све мора латинично. После сам видела да може да се преименује.
      Поздрав и хвала.
      Весна

  3. gimnazijalci каже:

    Весна, све честитке за креативност и диван садржај блога! Од Вас се може много научити, не само о мотивацији деце, већ и о томе како им прићи на најлепши могући начин.
    Само тако наставите!

    • pregrejaomisemozak каже:

      Хвала подршка ми је увек потребна! 🙂
      Драга Андреа, навијам за тебе. Можеш и ти овако нешто.
      Ћерке (18 и 21) ми се више не чуде што проводим оволико времена на компу: мало, мало па им покажем шта сам објавила. И њима се допада. 😀
      Ни саме не знају колико има занимљивих алата, а стално су на нету. Мало и мама да им покаже…

      • gimnazijalci каже:

        Браво за маму!!! Волим да чујем када и Ви, који припадате генерацијама које су биле и мислима далеко од интернета и рачунара, без отпора и са толико великим ентузијазмом и успехом савладавате све оно што можете, па још и додатно откривате, за себе нарочито. Шта друго да кажем него – дивим Вам се!

      • pregrejaomisemozak каже:

        Ја сам за варијанту да човек учи док је жив. Тако и живим, а и име блога одговара мом профилу. 🙂
        На првом е-семинару сам добила картицу да сам штреберка- јесам не љутим се. Волим успех, али се онда трудим и да га постигнем.
        И ћерке ме тако зову, а помало се и оне осећају понекад као њихова мама…:) 🙂 🙂

      • gimnazijalci каже:

        Леп Вам је животни мото! Ја бих додала: ЧОВЕК СЕ УЧИ ДОК ЈЕ ЖИВ, А НАЈСИГУРНИЈЕ ЈЕ СЛУШАТИ СТАРИЈЕ И ИСКУСНИЈЕ!

      • pregrejaomisemozak каже:

        Да, Андреа. На неком ранијем искуству треба заснивати нова. Моја енергија је таква да је увек морам каналисати ка корисним и важним стварима.
        Ваљда ћу успети да младим дигиталним урођеницима покажем прави пут …

  4. naca каже:

    Свака част колегинице! Креативно и маштовито. Јако ми се допада све што сте урадили. Наравно да ћу Вам украсти неку идеју али пошто смо суграђанке, нећете се љутити :)))

    • pregrejaomisemozak каже:

      😀 😀 Слободно, драга Назмија! Са задовољством ћу са Вама изменити и идеје и искуства, а могу и да помогнем ако треба.
      Ма и да нисмо суграђанке све ово не бих ни стављала јавно да се не сме мало красти… 🙂
      Поздрављам и хвала!
      Весна

  5. dragica51 каже:

    Ја се придружујем честиткама колега.
    Када би се школским оценама оцењивала оригиналност наслова и приче везана за њега, то би била петица са највише звездица.

    • pregrejaomisemozak каже:

      Драгице, хвала Вам од срца. Први пут овако нешто радим и видим да није тешко. Имала сам жељу већ једно време да направим блог, али ето сад прилике.
      Осећај је диван! Храбрим и подстичем и остале колеге и колегинице, а одох да истражујем Махару..
      Још једном хвала. Ваша похвала ми итекако значи. 🙂

  6. skolarci каже:

    Јако ми се допао Ваш блог. Веома је креативан и маштовит. Просто не могу да не приметим са колико љубави радите свој посао и колико уживате у њему. Само наставите тако!

Оставите одговор

